Premiär för Försvarsradion

Jag har under tre års tid producerat ett radioprogram som jag kallat Den politiska talradion. Ofta har programmet gästats av någon aktuell person. Ibland har det handlat om försvars- och säkerhetspolitik. Jag har för avsikt att under denna mandatperiod mer frekvent avhandla just försvars- och säkerhetspolitik. Därför har jag valt att dra igång denna blogg. Här tänker jag samla de radioprogram jag gör som avhandlar just försvars- och säkerhetspolitiken.

Här följer därför två aktuella program i ämnet.

I detta program från januari 2011 samtalar jag med Folkpartiets försvars- och säkerhetspolitiske talesperson Allan Widman. Hur står det till med försvarsdebatten? Vad gick snett med personalförsörjningen? Du startar programmet genom att klicka på playknappen här nedanför.

Extern mediaspelare

I detta program även de från januari 2011 samtalar vi med Svenska Dagbladets ledarskribent Claes Arvidsson. I programmet utvecklar han sin kritik mot den svenska försvarspolitiken.

Extern mediaspelare

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

