Försvarsministern hos Försvarsradion

Karin EnströmIdag gästades Försvarsradion av vår försvarsminister Karin Enström. Du kan lyssna på vårt samtal om du klickar på nedanstående
länk

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Försvarsministern hos Försvarsradion

  1. Jonas skriver:

    Göran,
    Efter 40 minuter plåga skulle jag vilja börja med att föreslå att du byter namn från försvarsradion till propagandaradion.
    Inte en enda kritisk fråga från dig trots följande fakta:
    1. Vi har Nordens lägsta försvarsbudget 1,12% av BNP.
    2. Vi har en av världens längsta kuster och har 7 (!!!) övervattensfartyg för ytstrid som är långt ifrån fullt beväpnade.
    3. Vi ska nästan halvera vårt flygvapen, från 100 till 60.
    4. IO14 kommer tidigast var på plats 2023 om miljarder tillförs (!!!!!!!!!!)
    5. Vi har en granne, Ryssland som rustar upp enormt och dessutom uppträder aggresivt.

    Listan kan göras mycket längre men jag orkar inte…

    Citat från programet:

    ”Jag är imponerad av försvarsberedningens slutsatser”
    ”Vi satsar, andra sparar” (proglongerad ekonomi – inflation)
    ”regementen, gammalt synsätt”

    Listan kan göras mycket längre men jag orkar inte…

    Göran, för ett par år sedan hade du i alla fall lite ryggrad och kunde antyda viss kritik mot den nuvarande försvarspolitiekn. Nu är du med i den nymoderata propagandan. Skönt att du blir arbetslös den 15:e september 2014 och ja, jag skiter i att de som tar över är lika urusla som ni när det gäller sveriges försvar.

    //Jonas75

Lämna en kommentar